Hoe pakken we dat nou goed aan?

Nederland staat aan de vooravond van de grootste verandering ooit: de warmtetransitie. Nederland wil in 2050 aardgasvrij zijn. We stappen af van fossiele brandstoffen voor verwarming en gaan over naar duurzame bronnen. Deze transitie gaat iedereen aan in Nederland. Tegelijkertijd is het complex, is er nog veel onduidelijk, en is er weerstand. En we hebben geen tijd te verliezen.

Dit is gedragsverandering to the max: hoe krijgen we Nederland in beweging? Hoe zorgen we ervoor dat we voor 2050 van het aardgas af zijn? Welke rol speelt communicatie in deze transitie? Grote veranderingen starten in kleine groepen (zoek op: social tipping points). Hoe kunnen we dit inzicht gebruiken als communicatieprofessionals?

Tijdens de sessie gaan we met jullie en met verschillende experts in gesprek over hun specifieke kijk op deze zaak. Wat is de kijk van een energiebedrijf (Ayhan Yazgili, Vattenfall)? Wat is de mening van een klimaatpsycholoog (Niels de Boer)? Hoe gaan woningcorporaties om met deze enorme impact (Wim de Waard, Eigen Haard)?

We gaan graag met je in gesprek over deze transitie en hoe communicatie daaraan bij kan dragen. We gaan voor een interactieve sessie, dus neem je vragen, stellingen en dilemma’s mee!

Deze sessie wordt aangeboden door Logeion partner Leene Communicatie.