Organisaties met een sterke, gedeelde identiteit presteren beter. Het zijn organisaties met een helder doel of een inspirerende purpose. Het zijn merken die ergens voor staan en dat ook duidelijk uitdragen in het verhaal dat ze over zichzelf vertellen. Wat maar weinig mensen weten is dat deze organisaties ook een duidelijke ‘vijand’ hebben, bijvoorbeeld een maatschappelijke uitdaging of een hinderlijke ‘customer pain’. Zonder een vijand voelt niemand de urgentie. Met een vijand snapt iedereen de relevantie en het verschil dat een merk of organisatie kan maken. Dit soort merken zijn Hero Brands. Ze staan ergens voor en ze strijden ergens tegen. Ze hebben een duidelijk en onderscheidend verhaal. Met dat verhaal motiveren ze medewerkers, weten ze investeerders te overtuigen, halen ze talent binnen, winnen ze klanten en treden ze in dialoog met stakeholders.

In deze interactieve sessie gaat Gijs de Beus we samen op zoek naar het verhaal van jouw organisatie. Dat doet hij met de Hero Brand Approach. Aan het einde van de sessie heb je de kern van dat verhaal in handen.

Deze sessie is interessant voor communicatieprofessionals die de identiteit van de organisatie actief willen inzetten in hun communicatiebeleid. Of je nu wilt herpositioneren, je investor pitch scherp wilt krijgen, een aansprekend employer brand wilt neerzetten, of iedereen wilt meekrijgen in een nieuwe strategie of een ingrijpend verandertraject: het begint met mensen meekrijgen in je verhaal en dat begint met weten wie je bent, waar je voor strijdt, maar vooral waar tégen je strijdt.

Deze sessie wordt aangeboden door Logeion partner: