Annabel Pieren gelooft in de kracht van vriendelijkheid, dat uit zich niet alleen in haar start-up The Happy Squad, maar ook in het feit dat ze regelmatig de straat op gaat om niets vermoedende voorbijgangers te verrassen met een compliment. Bijvoorbeeld als ‘Complimeisje’ met een megafoon of als Complimentenpiet.

Annabel stapt maar al te graag uit haar comfort zone en moedigt aan om dit ook te doen. Vriendelijk voorbeeld doet volgen. Dus daarom is de communicatie van alles wat ze doet één van haar belangrijkste bezigheden.

Ze gebruikt o.a. social media om de de verhalen van bijzondere mensen en de impact van The Happy Squad te verspreiden. Met succes! Want de TikTok waarin ze de vroeger dakloze Olaf verrast met kerstkaartjes ging met 500k+ views viral. En ook de uit Sudan gevluchte Abdel kreeg door haar content meer bezoekers in zijn Sudanese restaurant. Het is de mooie kant van social media.

Maar hoe zet je social media eigenlijk in voor een betere wereld? En waar ligt de grens over wat ‘echt vriendelijk’ of ‘voor de likes’ is? Deze en meer vragen beantwoordt Annabel tijdens haar sessie. Want zij geloofd dat marketing & communicatie cruciaal zijn als we de wereld willen veranderen. Ze laat je aan de hand van inspirerende voorbeelden zien waarom ze hier van overtuigd is.

Kortom, deze presentatie is voor iedereen die met communicatie wil bijdragen aan een betere wereld en benieuwd is naar het verhaal van een ambitieuze start-up foundster.

Disclaimer: na haar presentatie loop je gegarandeerd weg met een glimlach (en een traan).

Deze sessie wordt aangeboden door: