Hoe alle treinen 3 minuten tot stilstand kwamen (en heel Nederland wist waarom)

Een geweldsincident tegen een conducteur was de druppel. NS besloot om al het treinverkeer 3 minuten stil te leggen om aandacht te vragen voor de agressie tegen het ov-personeel. In enkele dagen werd een mediacampagne opgetuigd. Het werd een week waarin tientallen conducteurs en machinisten hun verhaal deden.

Erik Kroeze, docent bij Van der Hilst en hoofd Mediarelaties bij NS neemt je mee naar de woordvoerderskamer op het hoofdkantoor van NS. Hij deelt de dilemma’s en keuzes die op tafel lagen. Hoe benut je de publiciteit maximaal en ga je tegelijkertijd respectvol om met een gevoelig onderwerp dat veel mensen raakt? Hoe vraag je extern de aandacht en houd je eenheid intern? Hoe blijf je ruimte houden voor reflectie als je in sneltreinvaart moet handelen door de actualiteit? Een interactieve workshop waarin je concrete inzichten krijgt, aan de hand van deze recente impactvolle mediacampagne. Met tips voor je eigen dagelijkse praktijk. Bedoeld voor woordvoerders en adviseurs die juist bij een mediastorm willen laten zien wat ze in huis hebben.

Deze sessie wordt aangeboden door Logeion partner: