Niemand is 100% objectief. Elke medewerker bij elke organisatie bekijkt de wereld door een andere bril. Die bril zijn de waarden waar iemand voor staat, of waar een organisatie voor staat. Als je als organisatie deelneemt aan het maatschappelijke gesprek rondom de thema’s die voor jou relevant zijn, toon je aan media én je doelgroep dat je een serieuze gesprekspartner en informatiebron bent. Dat levert je media-aandacht en vertrouwen op. We zien echter dat organisaties het lastig vinden deel te nemen aan het gesprek rondom grote actuele thema’s, omdat het voelt alsof je als organisatie ‘een kant moet kiezen’. Hoe blijf je trouw aan de kernwaarden van je organisatie en neem je deel aan het gesprek, maar maak je de kwestie niet zwart-wit? Welke rol heeft objectieve communicatie daarin? En hoe help je je doelgroep ermee?

Luna van der Waarde helpt dagelijks verschillende soorten organisaties aansluiting te vinden op het nieuws. Zij vertelt waarom én hoe je meepraat, zonder direct kleur te bekennen. En: wanneer wil je juist wél een keihard statement maken? Bedenk voor je komt luisteren: hoe uitgesproken is jouw organisatie?

Deze sessie wordt verzorgd door Logeion partner:

Ronde 2 in zaal Podium vd Kunst (2e etage)