Podium 10
‘Nou, je zult zien, het regent straks reacties!’ Herkenbaar? Veel communitymanagers en communicatieadviseurs hebben hoge verwachtingen van online communities. Er zal vast veel interactie gaan plaatsvinden. Maar dat blijkt in de praktijk steeds minder het geval. Soms draait het zelfs niet meer om de interactie. Corona, fake news en haatreacties hebben ons allemaal kieskeuriger gemaakt. Online zijn we vooral op zoek naar betrouwbare informatie en communities waar we ons thuis en veilig voelen. Liken, reageren, een discussie starten? Dat is voor de meesten van ons een brug te ver. Is dat erg? Is een community dan nog steeds een community?
Volgens Juliette van der Wurff, community adviseur bij Mett kan een doodstille community tegelijkertijd springlevend zijn. Tijdens deze sessie gaat zij in gesprek met Elwin Dozeman van RES Vooruit en Nathalie Baas van de Nationale Zorgreserve en vraagt hen de hemd van het lijf over de 90-9-1 regel, het belang van ambassadeurs en de zoektocht naar betrouwbare informatie. Het wordt duidelijk waarom interactie steeds vaker geen goede graadmeter is voor een actieve community. En hoe je er dan toch voor zorgt dat jouw doelgroep geboeid blijft en de community blijft bezoeken. De gasten aan tafel delen hun tips om jouw doelgroep te boeien en te behouden. En ze bespreken het aandeel van ambassadeurs.
Het wordt een bijzondere sessie. Tijdens C-Day nemen we namelijk live de nieuwste aflevering van de podcast Bruisende Communities op. En natuurlijk nodigen we de deelnemers uit om mee te praten.
Deze sessie wordt verzorgd door Logeion partner
