Als voorproefje op de aankomende leergang ‘Crisisanalyse’ organiseren SRM & Babbage Company tijdens C-week21 het ronde tafelgesprek: Effectieve Communicatie kan niet zonder analyse. Met aansprekende praktijkvoorbeelden bespreken experts Keesjan Steverink, Annemiek Stuurman en Lior Sela in deze sessie waarom analyses onmisbaar zijn voor effectieve communicatie en waarom elke communicatieprofessional er mee aan de slag wil!

Omgevingsanalyse, media analyse, crisisanalyse, online monitoring… Communicatie begint bij luisteren en analyseren. Als je wilt voorzien in de maatschappelijke informatiebehoefte van je doelgroep, moet je weten welke vragen mensen hebben, welk gedrag men vertoont en welke emoties er leven. Luisteren naar de samenleving lijkt eenvoudiger dan het is, want hoe doe je dat en wat breng je dan in kaart? Is het voldoende om Twitter te openen of moet je meer bronnen gebruiken? Kijk ik naar internet of naar het gesprek op straat?

Binnen het communicatievak zijn analyses steeds belangrijker en meer en meer wordt van communicatieprofessionals gevraagd omgevingsbeelden te kunnen maken. Na dit ronde tafel gesprek weet jij welke verschillende analyses er zijn, hoe en wanneer je deze inzet, waarom analyses nu zo belangrijk zijn ook voor commerciƫle organisaties en waarom wil jij als communicatieprofessional ermee aan de slag wilt.

Ben jij na dit ronde tafel gesprek overtuigd over de noodzaak van een goede omgevingsanalyse en wil jij je verder verdiepen in dit onderwerp. Vanaf september organiseren Babbage en SRM de Masterclass Omgevings- en media analyse.

Uitzending: Dinsdag 22 juni om 10.00 uur

Deze sessie wordt mede mogelijk gemaakt door